במערכה הנוכחית שלי הגענו למצב ששחקן אחד החליט שהדמות שלו נתקעה. לא נראה היה כיוון התקדמות שיתאים לאופי הדמות, והפעולה הכי סבירה בשבילה הייתה לברוח, פעולה שוברת משחק לחלוטין שפשוט תסיר את הדמות מהמשחק. כתבתי את השאלות האלו בתקווה שאחת מהתשובות תעזור להוציא את הדמות מהבוץ ותיתן לה כיוון חדש. חלק מהשאלות מתאימות לרוב המשחקים, וחלק לא. אחרי כמה מהשאלות הוספתי בסוגריים את שם הסוגה לה השאלה מתאימה.
- מה הדמות רוצה? מעצמה, מהחיים, מהסביבה. מה הרצונות המניעים אותה מיום ליום?
- מה הדמות לא רוצה? מה הדברים שהיא מגדירה כרעים מספיק כדי לגרום לה לפעול? האם כולם קשורים אליה, או שיש דברים רעים שהיא לא תהיה מסוגלת לשבת מהצד ולראות, גם אם זה לא רלוונטי לה?
- בשביל מה הדמות תהיה מוכנה למות?
- מה יחזיק אותה כשהכל מתפרק?
- מה ישבור אותה לחלוטין? (אימה)
- איך זה שהדמות לא השתגעה עד עכשיו? (אימה)
- מה מפחיד את הדמות? מה הדברים שברגע שהם יופיעו, הדמות תרצה לברוח? (אימה) מה יגרום לה להתמודד עם אותם הפחדים?
- מה הדמות ראתה שהשפיע עליה? האם היא השתנתה מאז שהמשחק התחיל?
- מה הדמות חושבת על מה שקרה מאז תחילת המערכה? האם התשובה לאחת מהשאלות הבאות תעניין אותה מספיק כדי להניע אותה הלאה – "מה קרה", "למה זה קרה", "איך זה קרה"? (חקירה)
- מה הדמות חושבת על שאר דמויות השחקן? כיצד היא נקשרה אליהן?
- האם יש איזה דב"ש שהדמות נקשרה אליו?
- מה יהיה מגניב לשחקן, ברמת הדמות והעלילה?
יש עוד שאלות שאפשר לשאול ואם תציעו משהו שמאוד אוהב אערוך ואוסיף לגוף הטקסט. חגי צריך מתישהו לכתוב על השאלונים שהוא טוען שהוא מעביר באופן קבוע במערכות שלו.
שחר, המטרה של הפוסט הזה היא רק להעלות שאלות נוספות?
שחר, אני מצטער, אבל זה נראה לי לחלוטין כמו תחילתו של פתיל בפורום. מה מקומו בבלוג? אני באתי לפה לשמוע את דעות הכותבים, לשמוע מה הכותבים חושבים על נושאים מסויימים. אם עולות מזה שאלות? סבבה. אבל צריך תוכן כלשהו, לא?
אני חושבת שהשאלות הן התוכן, לא? הצעה למנחה מה אפשר לעשות עם שחקן שתקוע עם הדמות שלו.
איתמר, זיפ, אתם מוזמנים להעמיד פנים שהכותרת של המזוזה היא "אלוהים אדירים, תראו! הנה כלי להשתמש בו!", אם זה יעזור לכם להבין את הנאמר בה.
אני מתנצל על השימוש בכותרת המבלבלת הנוכחית.
אני מסרב להכיר במונח "מזוזה".
מעבר לכך, השאלות שהצעת הן בהחלט במקום.
תתווכח עם המילון, לא איתי.
שאלה אחת היא השאלה לדעתי שתוכל להניע את העלילה הכי הרבה, וצריך להכניס בה גם את הסעיף הבא (מתאים רק אם זה אמצע מערכה, שהדמות כבר עברה משהו):
מה השתנה בין הרצונות של הדמות בתחילת המשחק לבין הרצונות של הדמות כעת? האם היא השלימה חלק מהם? או באמצע תהליך של השלמת אחד מרצונותיה?